Förderung der landwirtschaftlichen Produktion und des ländlichen Handwerks



Contract partner: Umbrella Support Unit Country: Senegal Funding amount: € 318.862,00 Project start: 01.08.2006 End: 31.12.2009

Short Description:

Overall goal


Das "Projet de Relance des Productions Agricoles et Pastorals et de l¿Artisanat Rural" (PREPAR) zielt auf die bessere Nutzung des Potentials der lokalen Landwirtschaft in Saré Bidji durch die Intensivierung, die Diversifizierung und die Verbesserung der Arbeitsmethoden (zB Unterstützung durch Serviceleistungen, Kleinkredite, Vermittlung von Wissen und Material) zur Verbesserung der Einkommenssituation und Ernährungssicherheit der armen lokalen Bevölkerung.

Landwirtschaft und Handwerk stellen Hauptaktivitäten und wichtigste Einkommensquellen der Bevölkerung dar. Durch vermehrte Verarbeitung der Produkte sollen lokale Wertschöpfung und Einkommen gesteigert werden, Tendenzen zur Abwanderung in die Städte verringert und die Ernährungssicherheit erhöht werden. Dabei werden unmittelbar familiäre Kleinbetriebe, insbesondere Frauen und die junge Bevölkerung, Basisorganisationen und lokale Institutionen unterstützt.

Das Einzugsgebiet des Projekts deckt das Gemeindegebiet von Saré Bidji im Kreis Dioulacolon im Bezirk Kolda mit ca 20.000 Einwohnern ab. Die Planung beruht auf den Zielen, die sich das Land im Rahmen seiner Entwicklungspläne gesteckt hat und wurde unter Einbeziehung von Basisorganisationen und Vertretern der Bevölkerung durchgeführt. Das Projekt wurde von der senegalesischen Organsiation Umbrella Support Unit (USU) im Rahmen eines Calls for Proposals für ländliche Entwicklungsprojekte mit Schwerpunkten landwirtschaftliche Produktion und Transformation landwirtschaftlicher Produkte in der Region Kolda im Süden Senegals vorgeschlagen und von einer Auswahlkommission unter Einbindung der lokalen Institutionen ausgewählt ¿ dieser Teil der ¿natürlichen Region¿ Casamance liegt im fruchtbaren, aber aufgrund der Grenzziehung und schlechter Infrastrukturentwicklung vom Land abgeschnittenen Süden. Nur wenige Entwicklungsorganisationen bemühen sich um die Förderung der Region, die großes landwirtschaftliches Potential hat.

project number 2340-00/2006
source of funding OEZA
sector Andere multisektorielle Maßnahmen
tied
modality
marker
  • Policy marker: are used to identify, assess and facilitate the monitoring of activities in support of policy objectives concerning gender equality, aid to environment, participatory development/good governance, trade development and reproductive, maternal, newborn and child health. Activities targeting the objectives of the Rio Conventions include the identification of biodiversity, climate change mitigation, climate change adaptation, and desertification.
    • 1= policy is a significant objective of the activity
    • 2= policy is the principal objective of the activity
  • Donor/ source of funding: The ADA is not only implementing projects and programmes of the Austrian Development Cooperation , but also projects funded from other sources and donors such as
    • AKF - Foreign Disaster Fund of the Austrian federal government
    • BMLFUW - Federal Ministry for Agriculture, Forestry, Environment and Water
    • EU - Funds of the European Commission
    • Others - various other donors are listed in ADA’s annual business report.
  • Type of Aid – Aid modalities: classifies transfers from the donor to the first recipient of funds such as budget support, core contributions and pooled programmes and funds to CSOs and multilateral organisations, project-type interventions, experts and other technical assistance, scholarships and student costs in donor countries, debt relief, administrative costs and other in-donor expenditures.
  • Purpose/ sector code: classifies the specific area of the recipient’s economic or social structure, funded by a bilateral contribution.
  • Tied/Untied: Untied aid is defined as loans and grants whose proceeds are fully and freely available to finance procurement from all OECD countries and substantially all developing countries. Transactions are considered tied unless the donor has, at the time of the aid offer, clearly specified a range of countries eligible for procurement which meets the tests for “untied” aid.