Efficient Integration of Non-conventional Water Management Solutions into the Existing Management Structure in the West Bank



Contract partner: PWA - Palestine Water Authority (Westbank) Country: Palästinensische Gebiete Funding amount: € 1.260.000,00 Project start: 01.10.2008 End: 30.06.2014

Short Description:

Overall goal


Auf Basis der bisherigen Erfahrungen in der Zusammenarbeit der ÖEZA mit der Palestinien Water Authority (PWA) wurden im Rahmen der Vorbereitung des Wasser Sektor Programms 2008 - 2010 gemeinsam mit der PWA eine genaue Analyse des Palästinensischen Wasser Sektors durchgeführt, Defizite und Potentiale ausgearbeitet sowie mögliche Alternativen von Kooperationen diskutiert und ausgewählt. Wasserknappheit, ungleiche Verteilung der Wasser Ressourcen zwischen Israel und Palestina auf Grund der politischen Verhältnisse in den besetzten Gebieten von West Bank sowie extreme Belastungen durch Versickerung unbehandelten Abwassers sind grundsätzliche Probleme in der Region.


Die wichtigsten Potentiale für die Palästinischen Kommunen liegen in einem verbesserten lokalen Management der Wasserressourcen und dem dafür notwendigen institutionellen Rahmen und in der Entwicklung von dezentraler Aufbereitung und Wiederverwendung von Abwasser und Brackwasser für die lokale Landwirtschaft. Alle diese Potentiale müssen unter den verschärften Bedingungen durch die Israelischen Siedlungen und die willkürliche Wasserregulierung durch die Israelische Besatzungsmacht gesehen und eingeschätzt werden.


In diesem Programm soll unter der Leitung der Palestinian Water Authority und in Zusammenarbeit mit ausgewählten Kommunen in Westbanks mit Unterstützung durch Technische Assistenz die Organisation und das "institutionelle Setting" für ein offizielles Water Resource Managment für ausgewählte Kommunen - Joint Services Councils - aufgebaut werden. Darüber hinaus sollen von lokalen Forschungsorganisationen mit Unterstützung von Technischer Assistenz die Möglichkeiten der Wiederverwendung von behandeltem Abwasser und Brackwasser in kleinem Maßstab für die lokale Landwirtschaft geprüft, getestet und für eine standardisierte Anwendung vorbereitet werden.

project number 2560-00/2008
source of funding OEZA
sector Wasserversorgung und sanitäre Einrichtungen
tied
modality
marker
  • Policy marker: are used to identify, assess and facilitate the monitoring of activities in support of policy objectives concerning gender equality, aid to environment, participatory development/good governance, trade development and reproductive, maternal, newborn and child health. Activities targeting the objectives of the Rio Conventions include the identification of biodiversity, climate change mitigation, climate change adaptation, and desertification.
    • 1= policy is a significant objective of the activity
    • 2= policy is the principal objective of the activity
  • Donor/ source of funding: The ADA is not only implementing projects and programmes of the Austrian Development Cooperation , but also projects funded from other sources and donors such as
    • AKF - Foreign Disaster Fund of the Austrian federal government
    • BMLFUW - Federal Ministry for Agriculture, Forestry, Environment and Water
    • EU - Funds of the European Commission
    • Others - various other donors are listed in ADA’s annual business report.
  • Type of Aid – Aid modalities: classifies transfers from the donor to the first recipient of funds such as budget support, core contributions and pooled programmes and funds to CSOs and multilateral organisations, project-type interventions, experts and other technical assistance, scholarships and student costs in donor countries, debt relief, administrative costs and other in-donor expenditures.
  • Purpose/ sector code: classifies the specific area of the recipient’s economic or social structure, funded by a bilateral contribution.
  • Tied/Untied: Untied aid is defined as loans and grants whose proceeds are fully and freely available to finance procurement from all OECD countries and substantially all developing countries. Transactions are considered tied unless the donor has, at the time of the aid offer, clearly specified a range of countries eligible for procurement which meets the tests for “untied” aid.