Adolescents as Agents of Climate Change in their Communities



Projektträger: UNICEF - United Nations Children's Fund - Armenia Land: Armenia Fördersumme: € 1.780.502,00 Beginn: 01.12.2019 Ende: 30.11.2023

Kurzbeschreibung:

Projektziel


The project's intended impact is: Adolescent girls and boys and communities take action on climate change mitigation, adaptation, impact reduction and early warning through education, enhanced local governance, human and institutional capacity development.

The expected outcome of the project is: Adolescents become resilient agents of climate action and solutions contributing to create socially and environmentally sustainable communities in Armenia.

 


Erwartete Ergebnisse


The project's expected outputs are:

Output 1: The education, environment and other relevant authorities at the national and local level have adopted evidence based/new gender and child/adolescent specific teaching/learning content, technical guidelines, methodologies and tools on climate action and resilience.

Output 2: The capacities of local and sub-national authorities, school administrations, teachers, and adolescent girls and boys in implementing climate action are strengthened.

Output 3: Adolescent girls and boys undertake tangible and lasting measures for climate action, adaptation and resilience building in consolidated communities of Armenia.

Output 4: The local governments of consolidated communities implement child/adolescent and gender-sensitive climate actions as part of their local development planning practices.

 


Zielgruppe


The project will directly target, and benefit 28,058 adolescents aged 12-18 (13,504 girls and 14,554 boys alike, including approximately 174 girls and boys with disabilities, as well as adolescent girls and boys from vulnerable groups (from poor households, ethnic and other minorities, etc.) and engage them in exploring the impact of climate change on their wellbeing. 2,470 school teachers and administrators (2,100 female, 370 male), 520 consolidated community staff and 10 regional administrators will be trained on learning methodologies on knowledge, skills and capacities to create safer environments for children and adolescents and enhance the resilience of communities against climate induced hazards (the total number of direct beneficiaries is 31,058).


Maßnahmen


The project includes four clusters of activities:

1) Development/revision of various climate change methodologies, learning materials and change in school curricula;

2) Capacity development of target groups (adolescents, teachers, community leaders etc.) on climate action;

3) Engagement and empowerment of adolescent girls and boys on climate action;

4) Planning, budgeting and implementation of local climate actions.


Hintergrundinformation


Adolescent girls and boys in Armenia are exposed to poverty, climate and environment conditions that impact their lives negatively. Armenia’s climatic conditions are anticipated to change over the next century, thus climate change action needs to be taken now.

Traditional classroom teaching is constraining adolescent girls and boys who are not educated in an inclusive environment that is aligned with 21st century realities and are not enabled to voice their opinions and participate in the development of their communities.

Projektnummer 8371-07/2019
Mittelherkunft OEZA
Sektor Umweltschutz allgemein
Tied
Modalität Project-type interventions
Marker Umwelt: 2, Klimawandel Minderung: 2, Klimawandel Anpassung: 2, Geschlecht: 1, Demokratie: 1, Armut: 1, Reduzierung des Katastrophen-Risikos: 1, Inklusion: 1
  • Marker: kennzeichnet und bewertet die entwicklungspolitische Zielsetzung eines Projektes auf Gendergleichstellung, Reproduktive Gesundheit, Umweltschutz, Demokratieförderung, Armutsorientierung, Entwicklung des Handels sowie auf die Erfüllung der Klima- Biodiversitäts- und Wüstenkonventionen.
    • 1= das entwicklungspolitische Ziel ist in das Projekt integriert
    • 2= das entwicklungspolitsche Ziel ist der spezifische Inhalt des Projekts
  • Mittelherkunft: Die ADA setzt in Projekten und Programmen Mittel der Österreichischen Entwicklungszusammenarbeit (OEZA) sowie anderer Finanzierungsquellen um.
    • AKF - Auslandskatastrophenfonds der Österreichischen Bundesregierung
    • BMLFUW - Bundesministerium für Land- und Forstwirtschaft, Umwelt und Wasserwirtschaft
    • EU - Mittel der Europäischen Kommission
    • Andere Geber - Diverse Finanzquellen, die dem jährlichen Geschäftsbericht der ADA im Detail zu entnehmen sind.
  • Modalität: definiert die Art der Hilfe (z.B: Sektorbudgethilfe, Kernbeiträge an multilaterale Institutionen, Projekthilfe, Technische Assistenz (personelle Hilfe), Bildungsarbeit im Inland, etc.)
  • Sektor: bezeichnet den wirtschaftlichen oder sozialen Sektor des Partnerlandes, welcher mit dem Projekt/Programm unterstützt wird.
  • Tied/Untied: Ungebundene (untied) Hilfe ermöglicht dem Projektpartner im Entwicklungsland - unter Befolgung der lokalen Beschaffungsregeln - freie Entscheidung über die Herkunftsländer im Zuge der Beschaffung von Dienstleistungen und Waren. Gebundene (tied) Hilfe verknüpft die Hilfsleistung auf die Beschaffung aus dem Geberland oder aus einem eingeschränkten Kreis von Ländern.